Friday, November 23, 2007

က်မတို႕ဘာလုပ္ၾကမလဲ

က်မတို႕ဘာလုပ္ၾကမလဲ
ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မူၾကမ္းမွာ စက္တင္ဘာဆႏၵျပပြဲေတြအေပၚ အၾကမ္းဖက္ ႏွိမ္နင္းမႈေတြကုိ ျပစ္တင္ရႈတ္ခ်ထားၿပီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို အက်ယ္ခ်ဳပ္သက္တမ္း ထပ္တုိးမႈ၊ ဒီမုိကေရစီနဲ႕ လူ႕အခြင့္အေရး လႈပ္ရွားသူေတြအေပၚ စိတ္ပိုင္း ရုပ္ပိုင္း ညွင္းပန္း ႏွိပ္စက္မႈေတြကို ကုလသမဂၢက အထူးပင္ စိုးရိမ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ အဲဒီမူၾကမ္းကို မေန႕က မဲခြဲဆံုးျဖတ္ရာမွာ ေထာက္ခံသူ ၈၈ ဦး ကန္႕ကြက္ ၂၄ ဦးနဲ႕ ၾကားေန ၆၆ ဦး ရွိခဲ့ပါတယ္။

ကန္႕ကြတ္သူမ်ားက တရုတ္၊ ရုရွ၊ အိႏၵိယ၊ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္၊ က်ဴးဘား၊ ဗင္နီဇြဲလား ၊ (အာစီယံမွ) မေလးရွား၊ လာအို၊ ဗီယက္နမ္တို႕ ပါ၀င္ပါတယ္။ၾကားေနမဲ ေပးခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံေတြကေတာ့ အာစီယံထဲက အင္ဒိုနီးရွား၊ စကၤာပူ၊ထုိင္း ၊ ဖိလစ္ပိုင္ နဲ႕ဘရူးႏိုင္း တို႕ျဖစ္ၿပီး ကေမၻာဒီးယားကေတာ့ ညီလာခံကို အစကတည္းက မတက္ေရာက္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အာစီယံႏိုင္ငံ ၁၀ ႏိုင္ငံစလံုးက မေထာက္ခံတာကို ထင္ရွားစြာ ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ (သတင္း ..ဒီဗြီဘီ၊ အင္တာနက္ထဲမွာေတာ့ အင္ဒိုနီးရွား တႏိုင္ငံ က ေထာက္ခံမဲ ထည့္တယ္လို႕ ေတြ႕လိုက္ရတယ္)က်မတို႕ ဘာေတြစဥ္းစားရေတာ့မလဲ။ ဒီျဖစ္စဥ္ေပၚက ဘာေတြသံုးသပ္ၾကည့္ရမလဲ။ပထမဦးဆံုး စဥ္းစားမိတာက က်မတို႕ ႏိုင္ငံအတြက္၊ က်မတုိ႕ ျပည္သူေတြအတြက္ ဘယ္အိမ္နီးခ်င္း ႏိုင္ငံကိုမွ အားကိုးလို႕ မရေတာ့ဘူး ဆိုတာ ပါပဲ။

က်မတို႕နဲ႕ အနီးကပ္ဆံုး တရုပ္ ၊ အိႏၵိယ ၊ ထိုင္းလို ႏိုင္ငံမ်ိဳးေတြဟာ သူတုိ႕ ႏိုင္ငံစီးပြားေရး ၊ သူတုိ႕ ျပည္သားေတြရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားကို သာ ၾကည့္ၾကလိမ့္မယ္။ ေနာက္ က်မတုိ႕ ႏိုင္ငံက ခုလို မတိုးတက္ေလ သူတို႕ ေခါင္းပံုျဖတ္လို႕ ရေလလို႕ ေတြးထားၿပီး ျဖစ္တယ္ ဆိုတာ အထင္အရွားေတြ႕ေနရၿပီ။ ဒီေတာ့ သူတို႕လုိ အိမ္နီးခ်င္း ႏိုင္ငံေတြက ျမန္မာႏိုင္ငံ မတိုးတက္ေလ ႀကိဳက္ေလ ၊ က်မတို႕ ျပည္သူေတြ အသိပညာမရွိေလ သူတုိ႕ တိုင္းျပည္ အက်ိဳးအျမတ္ရေလ ဒီလိုပဲ သေဘာထားေနတာကို ျပတ္ျပတ္သားသား ျမင္ေနရပါၿပီ။ က်မတို႕ ဘာလုပ္ၾကမလဲ။ သူတုိ႕အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံေတြကို ေဒါသထြက္ေနယံုနဲ႕ ၿပီးမလား။ ကန္႕ကြက္ ေနယံုနဲ႕ ၿပီးမလား။တကယ္ေတာ့ သူတို႕ႏိုင္ငံသားေတြအေနနဲ႕က သူတုိ႕ အစိုးရေတြဟာ သူတို႕တိုင္းျပည္နဲ႕တကြ ျပည္သူ ျပည္သားေတြအတြက္ တကယ့္ကို အက်ိဳးေဆာင္ေပးေနတဲ့ အာဏာရ အစိုးရေတြပါပဲ။ က်မတို႕ နိုင္ငံက အာဏာရူးေတြသာ တိုင္းျပည္အက်ိဳးတို႕ ျပည္သူအက်ိဳးတုိ႕ကို နားမလည္တာပါ။ အိမ္နီးခ်င္းအစိုးရေတြက သူတို႕ ႏိုင္ငံအက်ိဳးအတြက္ တျခားတုိင္းျပည္က ျပည္သူေတြ ဘယ္ေလာက္နစ္နာ ဆံုးရႈံးမႈေတြနဲ႕ ရင္ဆိုင္ေနရတယ္ ၊ ဘယ္လုိ သတ္ျဖတ္မႈေတြနဲ႕ ႀကံဳေတြ႕ေနရတယ္ ဆိုတာကို လ်စ္လွ်ဴရႈထား ႏိုင္ၾကပါတယ္။

က်မတို႕ ဘာလုပ္ၾကမလဲ၊
ကိုယ့္တိုင္းျပည္ ကုိယ့္လူမ်ိဳးအတြက္ ကိုယ္တုိင္ ပါ၀င္ လႈပ္ရွားမွ ျဖစ္မယ္၊ ဘယ္ႏိုင္ငံ ဘယ္လူမ်ိဳးကိုမွ အားကိုးလို႕မရဘူး ဆိုတာကို က်မတုိ႕ ရင္ထဲ အသည္းထဲက စြဲစြဲၿမဲၿမဲ မွတ္ထားဖုိ႕လုိတယ္။
က်မတုိ႕ ေရာက္ေနတဲ့ ႏုိင္ငံကေန သူတုိ႕ ဥပေဒအတြငး္ကေန ကိုယ့္ႏုိင္ငံအတြက္ လုပ္ႏုိင္သမွ် လုပ္ေပးၾကရမယ္။
က်မတို႕ ဘာလုပ္ၾကမလဲ။ က်မတို႕ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြက္ ျမန္မာႏုိင္ငံသား အားလံုးဟာ ဘယ္ေနရာ ေရာက္ေရာက္ တစိတ္တည္း တ၀မ္းတည္း ၊ ကိုယ့္တိုင္းျပည္အတြက္ ဘယ္ေလာက္ လုပ္ျပႏုိင္တယ္၊ ဘယ္လို ရင္ဆိုင္ႏိုင္တယ္ ဆိုတာကို သက္ေသျပၾကရမယ္။ မ်ိဳးဆက္ တဆက္မကေတာ့ဘူး ဒီတုိင္း စေတးေနၾကရတာ။ ဒါေတြအားလံုးဟာ စစ္အုပ္စုေၾကာင့္ျဖစ္တယ္။ ေနာက္ စစ္အုပ္စုအားေပး အာစီယံ ႏိုင္ငံေတြေၾကာင့္ျဖစ္တယ္။
က်မတို႕ဘာလုပ္ၾကမလဲ။ က်မတို႕ ျပည္သူေတြကို အာစီယံႏုိင္ငံေတြက ျပည္သူေတြကပါ စာနာ နားလည္ႏုိင္ေအာင္ လုပ္ရမယ္။ သူတုိ႕ အစိုးရကို သူတို႕ျပည္သူေတြကိုယ္တိုင္က ေျပာႏိုင္ေအာင္ က်မတို႕ လႈ႔ံေဆာ္ရမယ္။ ငါးၾကင္းဆီနဲ႕ ငါးၾကင္း ျပန္ေၾကာ္တဲ့နည္းကို သံုးရမယ္။အဲဒါေတြ လုပ္ဖုိ႕ ကိုယ့္လူမ်ိဳးအခ်င္းခ်င္း စည္းလံုးရမယ္။ တတ္ႏိုင္တဲ့နည္းနဲ႕ ရႏိုင္သေလာက္ ကိုယ္လုပ္ႏိုင္သမွ် လုပ္ၾကရမယ္။ ေနာက္ဆံုး ဗမာျပည္က ဘယ္လူမ်ိဳးမဆို သိပ္စည္းလံုးတယ္ က်မတို႕ တိုင္းျပည္ကုိ က်မတို႕တကယ္ခ်စ္တယ္ ဆိုတာကို သူတို႕ခံစားသြားရေအာင္ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ျပင္ပေရာက္ေနတဲ့ ႏုိင္ငံသားတုိင္းက ႀကိဳးစားၾကရမယ္။

ခု တေလာ စကၤာပူက လႈပ္ရွားမႈေတြကို က်မက သိပ္သေဘာက် ေထာက္ခံမိတယ္။ စကၤာပူဆိုတာ စစ္အုပ္စု အားကိုးရာ အာစီယံႏိုင္ငံတခု ျဖစ္တဲ့အျပင္ သူ႕ရဲ႕ ေငြစာရင္းေတြ ၊ သူတို႕ အုပ္စုေတြရဲ႕ တေထာက္နားရာစခန္းေတြ ၊ ေဆးကု စာသင္ ေစ်း၀ယ္ထြက္ရာေျမ၊ ဒီလိုေျမမွာေတာင္ သူတို႕ မလံုၿခံဳေတာ့ဘူး ၊ သူတုိ႕ကို မေထာက္ခံသူေတြ ရွိေနတယ္ ဆိုတာကို ခံစားသိေနေစရေအာင္ ေသေသသပ္သပ္ လုပ္ျပတတ္တဲ့ လႈပ္ရွားမႈေတြကို က်မက ေလးစားဂုဏ္ယူေနမိတယ္။ အာစီယံႏိုင္ငံတိုင္း၊ ေနာက္တဆင့္တက္လို႕ ကမၻာတ၀ွမ္းႏိုင္ငံေပါင္းစံုေရာက္ ျမန္မာႏုိင္ငံသားအားလံုး ကိုယ္ေရာက္ေနတဲ့ ႏုိင္ငံကေန စကၤာပူလို မ်ိဳး တက္ၾကြလႈပ္ရွားမႈေတြနဲ႕ စစ္အုပ္စုကို စိန္ေခၚမႈေတြ ရက္ဆက္ ျပေနရမယ္လို႕ က်မက ခံယူမိတယ္။

စက္တင္ဘာ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရး ဟာ နအဖလို စစ္အုပ္စုအတြက္ အဆံုးမသတ္တဲ့ စိန္ေခၚ တိုက္ပြဲရက္ေတြပါပဲ။ျပည္တြင္းက လူေတြက အသက္ေတြ ဘ၀ေတြ ရင္းႏွီးေနခ်ိန္မွာ တုိင္းျပည္ျပင္ပက ေသြးခ်င္းေတြက အဲဒီလူေတြ အတြက္ ကိုယ့္ အခ်ိန္ေတြကို ေပးဆပ္ျပၾကေစခ်င္ပါတယ္။ လုပ္အားေတြကို ေပးဆပ္ျပရမယ္။ တတ္ႏိုင္သမွ်ေငြေၾကးေတြနဲ႕ ေပးဆပ္ျပရမယ္။ကိုယ္သန္ရာ နည္းလမ္းေပါင္းစံုနဲ႕ ေပးဆပ္ျပရမယ္။

ကဲ … ဘေလာ္ဂါေသြးခ်င္းတို႕ေရ…
ကိုယ္တတ္ႏိုင္သလို နည္းလမ္းေတြနဲ႕ စတင္လိုက္ၾကရေအာင္။

No comments: